ناب زیست

  • ۰
  • ۰

لوله کاروگیت چیست؟

 

لوله های دوجداره پلی اتیلن یا همان لوله های کاروگیت به لوله هایی گفته میشود که دارای دو جداره ، یکی بیرونی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و لایه درونیشان دارای سطحی صاف میباشد که جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی و پساب های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند .لوله های کاروگیت دارای یک سطح بیرونی نیز میباشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالا یی میباشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از  بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل میشوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله می‌باشد.

 

لوله های کاروگیت بطور عمده برای زهکشی آب های زیرزمینی استفاده می شود.

 

معمولا طول عمر لوله‌های کاروگیت ۵۰،۷۵ و حتی ۱۰۰ سال برآورد می‌شود که این مورد به مواد اولیه , شرایط تولید, انبارش و نگهداری لوله بستگی دارد . توجه داشته باشید که در مواردی که لوله باید مدفون شود و شرایط محیطی را تحمل کند، مواردی است که هنگام نصب لوله باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مزایا و ویژگی ها:

از مزایای خط تولید لوله کاروگیت،کنترل اتوماتیک و کامپیوتری،خط تولید اتوماتیک،خروجی بالا و ثابت می باشد..

انواع لوله کاروگیت

کاربردهای لوله دوجداره کاروگیت ( لوله پلی اتیلن دوجداره):

 

انتقال فاضلاب های شهری و روستائی

 

غلاف رایزر

 

غلاف کابل‌های برقی و کابلهای فیبرنوری

 

جایگزین نهرهای آب در روستاها و باغات

 

جدار چاه

 

جدارسپتیک تانک

 

بصورت نیم لوله جهت استفاده در نهرهای آب کشاورزی

 

زهکش در پروژه های مختلف اعم از کشاورزی و ساختمانی

 

اکسترودر: اکسترودرهای مختلفی براساس نوع مواد استفاده شده در آفریند تولید، برای خطوط لوله های کاروگیت قابل استفاده می باشد.

 

برای مواد  HPPE  بهتر است از اکسترودر تک مارپیچ  و برای PVC از اکسترودرهای دومارپیچ مخروطی و یا اکسترودرهای موازی استفاده شود.

  • ۰۰/۰۶/۲۵
  • Er_Fun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی